close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אגף השיקום, אתר זכויות אגף השיקום, זכויות אגף השיקום

מערכת שורשיד תמוז, תשפג03/07/2023

אם אתם בתהליך הכרה כנכי צה"ל, חשוב להכיר את פעילות האגף. מומלץ להיכנס ולראות מידע מלא בתוך אתר זכויות השיקום על מנת לדעת כיצד להתנהל מולו

תגיות:
צילום: freepik
משרד הביטחון מאגד תחתיו את אגף השיקום שהינו גוף ממלכתי שאחראי על השיקום של נכי צה"ל, ושל נכי כוחות הביטחון. אגף זה מבטא את ההוקרה, המחויבות והכבוד של המדינה כלפי הנפגעים במסגרות השירות שלהם בצה"ל או במסגרות אחרות מטעם כוחות הביטחון.

אם אתם בתהליך הכרה כנכי צה"ל, חשוב להכיר את פעילות האגף. מומלץ להיכנס ולראות מידע מלא בתוך אתר זכויות השיקום על מנת לדעת כיצד להתנהל מולו. חשוב שתהיו מלווים באנשי המקצוע המשפטיים הטובים ביותר ועורכי הדין הצבאיים שיכולים לסייע לכם לקבל את ההכרה, ההוקרה והקצבאות המגיעות לכם. הנה כמה פרטים על האגף ועל התהליך.

אגף השיקום - מאיפה מתחילים?
אם אתם בתהליך הכרה כנכי צה"ל הצעד הראשון שלכם הוא להתנהל בירוקרטית מול קצין התגמולים במסגרת זכויות אגף השיקום במשרד הביטחון.

אגף זה הוא הגורם האחראי על הפעלת חוק הנכים. על התקנות, ועל כל הנהלים הקשורים אל נכי צבא ההגנה לישראל. כאשר אתם פונים אל קצין התגמולים ואל הוועדות הרפואיות, גורמי רווחה והמרפאות הצבאיות הפניה למעשה היא באופן פורמלי אל האגף הקשור לשיקום מטעם משרד הביטחון.

כל נכה צה"ל או נכה שירות כוחות הביטחון משויך למחוז הכי קרוב אל הרשות המקומית בה הוא מתגורר. במידה וקיים שינוי במקום המגורים, התיק יועבר אל הלשכה המחוזית כאשר אין שום השפעה על זכויות הנכים במעבר. על כך תוכלו לקרוא גם בתוך אתר זכויות אגף השיקום וחשוב להכיר את כל הזכויות הרלוונטיות.

המטה של אגף זה נמצא בתל אביב, ובו המשרדים הראשיים לצורך תביעות נכים וגם קביעת הזכאויות בערים המרכזיות בישראל, על פי חלוקה למחוזות. בתוך האגף עצמו ניתן למצוא את בעלי התפקידים השונים הנמצאים שם לצורך מתן שירות, ייעוץ, וסיוע בכל מה שקשור אל זכויות אגף השיקום ובכלל, זכויות נכי צה"ל.

איך מגישים תביעה אל קצין התגמולים?
ההכרה כנכי צה"ל ושירות כוחות הביטחון בשל פגיעה זו או אחרת במסגרת השירות מתחילה בהגשת תביעה אצל קצין התגמולים.
במידה ומדובר בפציעה שהינה ברמה קשה או ברמה בינונית והתובעים עדיין מאושפזים או נמצאים בשיקום במרכזים רפואיים, יוכלו התובעים להגיש את התביעה גם בזמן שהם שוהים בשיקום ובטיפול הרפואי. במקרה זה, נציגי זכויות אגף השיקום יגיעו אל התובעים ויסייעו ככל שבידם.

הגשת תביעה זו מתחילה בהגשה של טופס המפרט את כל הפרטים, כולל צירוף מסמכים רלוונטיים. זהו השלב בו כדאי ואף מומלץ להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום זה על מנת שתוכלו להכיר את מלוא הזכויות המגיעות לכם. תוכלו גם לראותם דרך אתר זכויות אגף השיקום על מנת שהתביעה תוגש כראוי.

על התביעה לכלול את סיבת התביעה, פרטי הפציעה או פרטי המחלה. פרטים מלאים שהביאו לסיטואציה, תיאור מלא של הטיפול וכמובן זמן האישפוז. יש לצרף לכך גם מסמכים רפואיים המוכיחים את התביעה.

לטופס זה יש משמעות גבוהה מאד ומומלץ שלא למלא אותו לבד. רגע אחרי שכבר קראתם את כל המידע בתוך אתר זכויות אגף השיקום רצוי שגם תשכרו שירות משפטי מתאים. אם אתם זקוקים לייצוג צבאי, מומלץ לשכור מבעוד מועד עורך דין צבאי המתמחה בתחום ומכיר את החוק היטב על מנת שתקבלו את מיצוי מלוא זכויותיכם. אין סיבה שתהיו לבד במלחמה הזאת.
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה